DEWITT TWENTY-8-EIGHT

Startlap megosztás

DeWitt Twenty-8-Eight

A DeWitt új Twenty-8-Eight kollekciójának bemutatása ihletet
adó evolúciója a márkának, hiszen harmonikus módon ötvöz egy klasszikus stílust, rendkívül purista vonalvezetést és mintát a félreérthetetlenül felismerhető jegyekkel: a tok peremén található császári oszlopokkal.

DeWitt Twenty-8-EightAz egyéni arculat és a kecsesség árnyalt ötvözésével az új Twenty-8-Eight kollekció formatervezése egyszerű és kiegyensúlyozott.
A valamivel vékonyabb tok és peremein a diszkrét oszlopok révén az új Twenty-8-Eight modellcsalád a könnyedség lenyűgöző benyomását kelti anélkül, hogy a márka lényeges ismertető jegyeit háttérbe szorítaná.

A DeWitt-család új tagja a hagyományos órakészítés technikái, mindenekelőtt a XVIII. századi gilosáló gépek iránti elismerés kifejezésének is tekinthető, melyeket a DeWitt kézművesei ma is őriznek és használnak.
A Twenty-8-Eight kollekció nyomatékosan kihangsúlyozza a DeWitt manufaktúra magas felkészültségét a rendkívül értékes finom megmunkálás útján, amely révén a fény és az árnyék játszik a méretekkel és a színekkel.

A gondolatban történt első játszadozások után a Twenty-8-Eight modellről augusztus 28-án készült el a tervrajz, amivel DeWitt úr hamiskás kacsintással neves felmenőjére, Bonaparte Napóleonra akart emlékeztetni, akit a szenátus a francia naptár Virágzás havának 28. napján nevezett ki a franciák császárává. A Twenty-8 így DeWitt úr császári származására történő utalás, egyben az órakészítés iránti mélységes szenvedélyre is rávilágít, amely családját nemzedékek óta fűti.

 

A DeWitt manufaktúra

2008 óta a svájci Genf kantonban fekvő Satigny-ben található. Az óráságazat sok más szereplőjéhez hasonlóan a DeWitt is arra törekszik, hogy teljes értékű manufaktúrát hozzon létre, mely gyártástechnikailag független és önálló.

A háromemeletes manufaktúra épület 5000 négyzetméteres területen helyet ad valamennyi hagyományos órásmesteri tevékenységnek a formatervezéstől kezdve a gyártáson át a minőségellenőrzésig. Mindezt megelőzve azonban egy saját kutatási és fejlesztési részleg munkálkodik azon, hogy az összes innovatív és kreatív ötletet és elképzelést a megfelelő útra terelje, és formába öntse azokat.



A DeWitt és a gilosálás művészete

Ezen túlmenően a DeWitt arra is törekszik, hogy életben tartsa az ősi órásmesteri hagyományokat például azzal, hogy napjainkban egyetlen márkaként még mindig a XVIII. és XIX. századi gilosálógépeken végzi a mesterség magas művészetét.

DeWitt Twenty-8-EightA gilosálás egy tiszteletreméltó ősi gravírozási technika, mellyel vékony, ismétlődő, összetett vonalrendszereket, mintákat vésnek egy felületre. Ezzel a módszerrel már évszázadokkal ezelőtt díszítették a számlapokat és óratokokat, valószínűleg az egyik legrégibb szakterülete az órásmesterségnek. Ma az eredeti körhúzásos gilosálógépek valódi múzeumi darabok és ez a kézműves iparág gyakorlatilag kihalt. Világszerte már csak csekély számú gilosőr érti a szakmát.

A gilosálás technikáját a XVII. században találták fel. Eredetileg egy egyszerű esztergapadot használtak, hogy puha anyagokat, mint például elefántcsontot vagy fát díszítő ornamentumokkal lássanak el. Amikor a XVIII. század folyamán már összetettebb gépeket tudtak készíteni, a gilosálást fokozatosan alkalmazni kezdték keményebb anyagokon, fémeken és viszonylag nagyobb felületeken is.

Kétféle gép létezik: az egyikkel egyenes vagy hullámvonalakat lehet vésni, a másikkal kimondottan kör alakú mintákat. Az elv azonban mindkét esetben ugyanaz: a forgóműbe befognak egy sima lemezt, amely a gép fajtájától függően vertikálisan vagy körkörösen mozog, miközben egy, a vízszintes tengelyen elhelyezett ár vési a hajszálfinom vonalakat. Különböző formájú forgó korongok, amelyeket rozettának is neveznek, és kézzel mozgatják őket, irányítják a gilosálógép mozgását és így hoznak létre kör alakú mintát. Ahhoz, hogy egyenes vagy hullámvonalakat alakítsanak ki, a forgóművet függőlegesen elrendezett, különböző formájú mintasínek, más néven gereblyék vezetik.

Az akár csak tizedmilliméter szélességű miniatúra vésések minősége és összetettsége teljes egészében a gilosőr hozzáértésétől, gyengédségétől függ. Számára a gép nem egyéb, mint kezének meghosszabbítása. Figyelnie kell arra, hogy ne legyen túl mély a vésés és minden vonalnál ugyanakkora legyen a nyomás. A sablonok - a rozetták vagy a gereblyék - a gilosőr repertoárját jelentik és a kézműves művészet fontos része, hogy belőlük a mester új formakombinációkat találjon ki, és ezeket úgy alkalmazza, hogy harmonikus és vonzó minta alakuljon ki.

Jóllehet a gilosálás technikája ma mindenekelőtt az exkluzív órák készítésénél ismeretes, egyéb apróbb luxustárgyak díszítésére is használják: drága töltőtollak, öngyújtók, ékszerek, tükrök, kefék és fésűk is lehetnek tárgyai. Bár a gilosálást elsősorban nemesfémek, arany vagy ezüst díszítésénél alkalmazzák, szerves anyagokon, mint például fa, elefántcsont, sőt kókusz is megtalálható.

Napjainkban az Haute Horlogerie területén a DeWitt egyike azon kevés óramárkának, amelyek a gilosálás művészetét XVIII., XIX. és XX. századi gépeken életben tartják. Noël Bourdon, a DeWitt cég gilosőrmestere szenvedéllyel ápolja a művészet titkait a manufaktúra három történelmi gépén. Jóllehet a számlapok és az óraszerkezetek egyes részeinek kézzel történő gilosálása rendkívül időrabló folyamat, szépségét és eleganciáját semmi sem múlhatja fölül.




 ÓRÁS ESEMÉNYNAPTÁR
<<  2017. június  >>
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

 KERESÉS
 

 LUXURY REPORT MAGAZIN

 HÍRLEVÉL


 PARTNER LAPUNK HÍREI


 BEFEKTETÉSI AJÁNLATOK
© 2011. Karórakatalógus - Luxury Report Kft.